14 oktober 2009

Bad Taste i avtal om USA-distribution

Det Lund-baserade musikbolaget Bad Taste, som bildades 1992 och förutom skivbolaget Bad Taste Records idag även består av bl.a Bad Taste Events / Booking agency & Promoter, har tecknat distributionsavtal med EMI / Caroline i USA.

– EMI/Caroline i USA

Läs mer
14 oktober 2009

Catchy Tunes kontrakterar Adam Rickfors

Dansbolaget Catchy Tunes – som ingår i Family Tree Music och bl.a har miljonsäljande internationella hits med September i katalogen – har kontrakterat club/dansproducenten Adam Rickfors. En första singel på etiketten kommer att släppas i slutet av året eller tidigt
Läs mer
13 oktober 2009

Carolina Eriksson fokuserar på Saturday Enterprise

Carolina Eriksson, branschbekant inte minst som drivande bakom demoscenen Almost Famous, blir nu åter sin egen i artistmanagementföretaget Saturday Enterprise.

Eriksson – som senast har jobbat i företaget Hagenburg Law, Media & Management och dessförinnan United Stage respektive förlaget Jimmy

Läs mer
9 oktober 2009

Spotify och Telia tecknar exklusivt samarbetsavtal

Spotify och Telia har tecknat ett tvåårigt samarbetsavtal som innebär att man tillsammans ska utveckla Spotify för dator och mobil, men även för tv. Målet med samarbetet är att göra tjänsten tillgänglig i fler kanaler än vad som finns idag.
Läs mer
9 oktober 2009

Klassiker från MNW Waxholm i retur

I samband med sitt 40-årsjubileum släpper MNW en rad specialutgåvor. Tio av bolagets mest klassiska album i katalogen presenteras i en vackert formgiven jubileumsserie på cd, där LP-skivornas originalomslag har återskapats av Ermalm’s Egenart. Fem av albumen – de med
Läs mer
9 oktober 2009

MNW fyller 40

På onsdag 14/10 firas jubiléet med en fest på klubben Strand i Stockholm. Där framträder ett tvärsnitt av bolagets historia: Nationalteatern, Blå Tåget, Commando och Archimedes Badkar, de sistnämnda framträder i originaltappning för första gången sedan 1970-talet.

Men festkvällen

Läs mer
9 oktober 2009

Självsanering snarare än kris

Förlagen inte oroade när festivalbidragen blir färre

"Rekordfå vill tävla i schlagern" skrev Aftonbladet i går. Andra medier hade liknande rubriker sedan det framkommit att antalet bidrag till Melodifestivalen minskat. Men förlagsfolk som MI talat med är inte oroade.

Till

Läs mer