Den digitala marknadsföringsbyrån Creed Media, verksam i musik- och underhållningsbranschen, har rekryterat Christian Birch-Jensen, som tidigare var på TikTok. Rekryteringen är en del av bolagets expansion efter att man öppnat kontor i USA.
Under de senaste fem åren har Creed Media skapat och drivit över 7 000 kampanjer och 15 miljarder engagemang med några av världens största artister, inklusive Ed Sheeran, Post Malone, Beyoncé, Tiesto, Miley Cyrus, Dua Lipa, Central Cee, Ice Spice, Meghan Trainor, Tyla, Burna Boy, U2, David Guetta, Fred Again och många fler.
Bolaget är nu inne i en expansionsfas, och som en del av satsningen har Creed Media rekryterat Christian Birch-Jensen, som tidigare varit en del av TikToks europeiska strategiteam och haft ledande positioner på TikTok Nordics där han ledde marknadsstrategi, talang- och intäktsplanering samt organisationsutveckling.
Christian Birch-Jensens roll är att jobba med bolagets strategi framöver och han kommer att rapportera direkt till VD Timothy Collins.
– Creed Media består av ett helt fantastiskt team som växte upp med formaten och publiken som har och kommer att fortsätta forma media globalt. Genom åren har de lett marknaden för att hjälpa kunder att nå sina mål i en ständigt föränderlig mediemiljö och jag är stolt över att få följa med dem i nästa del av resan, säger Christian Birch-Jensen.
Creed Media har även flyttat på några andra positioner i bolaget, Alex Falck och Sanu Hariharan, tidigare Co-Heads of Music Partnership, är numera Co-Heads of Commercial Partnerships, och Camilla Larsson, tidigare Head of Entertainment Operations, är numera Head of Operations.
Daniel Johansson
daniel@musikindustrin.se