Live Nation Sverige får 10 augusti ny VD i Mattias Behrer.
Behrer kommer senast från uppdraget som VD på Dentsu Aegis, en av de ledande byrågrupperna inom media- och marknadsföringskonsultation. Innan detta tillbringade han tio år på Viacom som bl.a. global marknadschef för MTV och SVP för Viacoms ungdomsdivision i elva länder i Europa.
– Jag är mycket glad, och ödmjuk, inför uppgiften att leda Live Nation Sveriges fantastiska team och fortsätta utveckla upplevelsen för fans och partners – före, under och efter evenemang. Livemusikindustrin är ett extremt spännande område med stor potential och en mycket intressant affärsmodell som för samman fans, artister och varumärken och skapar upplevelser att minnas för livet, säger Mattias Behrer.
Behrer är författare till två bästsäljande företagsböcker, Event Marketing och How Cool Brands Stay Hot, den senare tilldelades Best Book in Marketing 2012 av American Marketing Association. Han har även en magisterexamen i företagsekonomi.
Behrer tillträder som VD för Live Nation Sverige den 10 augusti och kommer rapportera till John Reid, President Live Nation Europe-Concerts.
– Det är mycket glädjande att välkomna Mattias till teamet. Med sin breda bakgrund som företagsledare och med expertis inom marknadsföring mot unga målgrupper är det ingen tvekan om att han kommer bli ett starkt bidrag till Live Nation Sverige, säger Reid i ett pressmedelande.
– Vi ser mycket fram emot att välkomna Mattias ombord. Hans framtid på Live Nation är ljus och han kommer att ha ett fantastiskt team bakom sig, säger Thomas Johansson, Chairman Nordics Live Nation.
Lars Nylin