Artistbyrån Jubel startar ännu en ny label. Never Solo Agency (NOLO) kommer att fokusera på den urbana musikscenen och drivs av Sulekha Daar, tidigare Woah Dad! Bolaget presenterar också flera nyrekryteringar.
NOLO är Jubels andra label. I höstas startade Albin Johnsén Realistic Recordings, som inte är knuten till någon viss genre. Never Solo Agency (NOLO) kommer dock att fokusera på den urbana musikscenen.
– Jag är oerhört peppad på att sätta igång det här. Att ta chansen att starta en sub-label under Jubel var en självklarhet när jag började diskussionen med Erik (Ohlsson, CEO, red:s anm). Det är en dröm som jag haft ända sedan barnsben: att jobba nära artisten och tillsammans bygga upp en långsiktig karriär, säger Sulekha Daar.
Sulekha Daar kommer närmast från rollen som PR Manager på musikhuset Woah Dad! och har arbetat med artister som Håkan Hellström och Z.E samt med Smash-festivalerna och Gården i Göteborg.
– Vi har haft koll på Sulekha länge och imponerats över hennes grymma jobb med de artister och festivaler hon jobbat med, säger Erik Ohlsson, CEO på Jubel.
– Vi går in i ett 2020 med starkare roster och släpp än någonsin, samtidigt som vi satt en organisation och struktur för hur man jobbar som artistbyrå. Med Sulekha och NOLO blir vi ännu bättre rustade för att fortsätta resan mot vår vision att inte bara vara världens första artistbyrå utan även bli världens bästa musikbolag.
Jubel presenterar samtidigt flera nyrekryteringar: Susanne Sjödin, som Accountant, Sebastian Tsegay, som Brand Manager och Rebecca Fredriksson, som ny projektledare på liveavdelningen.
Christel Valsinger