25 års samarbete och nära vänskap – det är värt att fira. Det tycker i varje fall artisten och låtskrivaren Jill Johnson och hennes manager och businesspartner Maria Molin Ljunggren. Därför har de startat det gemensamma bolaget Jimajomo Land AB, avsett för produkter som de båda älskar och brinner för.
När Jill Johnson var 17 år hade hon inte åldern inne för Grammisgalan, en dröm för en liten tjej från Ängelholm. Hon ringde Maria Molin Ljunggren, ett hett namn i skivbolagsbranschen, som såg till att fixa in henne. Någonstans där grundades en sann vänskap och ett unikt samarbete.
”Under årens lopp har de inte bara ägnat sig åt galor, melodifestivaler, skivlanseringar, turnéer, krogshower och tv-inspelningar. De sitter lika gärna runt ett köksbord och tjafsar om vilken sorts basilika som är godast, dricker goda viner och umgås med vänner och familj. Ibland i kombination med jobbmöten. Livet blir lite roligare så. Och vid ett av alla dessa köksbordsmöten föddes idén om Jimajomo Land AB (en sammansättning av bådas namn; Jill Johnson och Maria Molin). Ett glädjebolag avsett för projekt som ligger dem båda extra varmt om hjärtat. En gemensam hyllning till alla år de tillbringat sida vid sida”, som bakgrunden presenteras i ett pressmeddelande.
Nu är Jimajomo i gång på allvar. Loggan är lika färgstark som företagets slogan: ”Any Moment of Colour”.
– Det blir en vår med mycket musik, mat och vin, lovar Maria Molin Ljunggren.
Redan den 8 februari släpps Jill Johnsons nya singel Is It Hard to Be a Man?, Och den 8 mars, passande nog på självaste internationella kvinnodagen, är det både release för EP:n My Remedy och premiär för turnén med samma namn. Kontakt: Johanna Boström Stonejohanna@stone.se.
Lars Nylin