För några veckor sedan fick Live Nation Sveriges nytt VD-skap i form av Therése Liljedahl och Anna Sjölund. Nu står det klart att tidigare kommunikationschef Kristofer Åkesson tar över marknadsavdelningen från Liljedahl i sin nya roll som Director Marketing & Communications för Live Nation Sverige.
Kristofer Åkesson har jobbat på Live Nation i 7 år och har under dessa år arbetat med både marknadsförings- och PR-ansvar för svenska och internationella artister, turnéer samt festivaler. På senare år har han i rollen som Head of PR & Communications också ansvarat för bolagets arbete med PR och kommunikation både externt och internt – ett ansvar som även ingår i hans nya roll.
– Kristofer har jobbat nära mig i min roll och det är kul att kunna investera i vidareutveckling av våra medarbetare på Live Nation. I och med bytet av marknadschef ska vi passa på att se över hur vi jobbar med externa leverantörer och byråer och ta oss en funderare över hur vi kan maximera resultatet genom att utmana tidigare strukturer, säger Therése Liljedahl, VD, Live Nation Sverige.
-Jag är superglad över att ha fått detta förtroende och är enormt peppad på att tillsammans med mina grymma kollegor bygga en ännu mer modern och framåtlutad kommunikationsavdelning. Vi sitter på världens bästa produkt – live-upplevelsen – detta ska ännu fler få ta del av ännu mer, säger Kristofer Åkesson i ett pressmeddelande.