Onsdag 26 februari arrangerar SOM för första gången ett heldagsseminarium om musik och rörlig bild. SOM:s och Media Evolutions heldagsevent om hålls på Media Evolution City i Malmö.
Temat för dagen är Synk – att använda musik i film, TV, spel och reklam.
– Vi har bjudit in sex stycken proffs från olika perspektiv och branscher till Malmö för att tala om hur man kan arbeta med synk på bästa sätt, berättar Mats Hammerman, administratör på SOM. I en blandad kompott vill vi lyfta fram goda exempel och ta reda på vad som funkar och inte funkar och, framför allt. varför.
– Vi kommer också att gå igenom de viktigaste byggstenarna för synk. Vilka vägar man kan gå för att sprida sin musik samt vart man vänder sig för att hitta musik till sina produktioner. Dagen kommer att täcka in allt vad det gäller juridik, kreativa tillvägagångssätt och rent pratiska detaljer, allt relaterat till synk.
– Inte minst kommer dagen säkerligen bjuda på en hel del nya samarbeten och möjligheter att träffa de viktigaste aktörerna.
Claes Olson