2012 var Miriam Bryant den första artisten att släppa en singel på 100songs med sin Finders, Keepers. Nu lanseras singeln i USA av skivbolaget Interscope.
Singeln släpps tillsammans med en helt ny video via VEVO, regisserad av Liza Minou Morberg och inspelad i Stockholm med modellen Oscar Spendrup som Miriams motspelare.
Finders, Keepers låg förra året mer än 20 veckor på den tyska Topp 100-listan och ledde till utsålda spelningar genom Tyskland
och hela Skandinavien. Uppföljaren Push Play, från debutalbumet Raised in Rain, har sålt dubbel-platina och har mer än 15 miljoner spelningar på Spotify, enbart i Sverige.
Förutom singelreleasen jobbar nu Miriam Bryant tillsammans med producenten Zedd på den nya singeln Find You. Låten gästas av sångaren Matthew Koma och används i Bud Light Platinums nya reklamkampanj som hade premiär i reklampausen under den
56:e upplagan av de amerikanska Grammy Awards den 26:e januari.
Lars Nylin
Bilden, fr.v: Miriam Bryant, Ben Malén (FOD, Stereoscope), Dave Rene (A&R, Interscope) och Matthew Lamotte (produktchef, Interscope)