Artisten och producenten Björn Yttling (Peter, Bjorn & John), gör en nytolkning av Dolly Partons klassiska hit 9 To 5 för Tiger Of Swedens nya kampanj med samma namn. Kampanjen är framtagen av Lowe Brindfors.
– Jag har alltid varit mer intresserad av anti-hjälten än hjälten, dem som jobbar bakom scenen, där ljuset inte lyser lika starkt, säger Per Håkans, marknadsdirektör på Tiger of Sweden, i ett pressmeddelande. Jag har själv varit Nisse på Scandic hotell i Örebro och vet vilket tungt jobb det kan vara, internt säger vi alltid att Tiger Jeans tillhör natten, därför är det extra roligt att få lyfta fram dem som jobbar natt för att vi andra ska få ha en rolig utekväll.
– Inför vårens kampanj hade vi en idé om att Tiger Jeans inte bara borde associeras till populärkultur utan vara en del av den. Istället för att associera till andras musik ville vi att Tiger Jeans skulle skapa sin egen, säger Pelle Lundquist och Petter Lublin, kreatörer på Lowe Brindfors.
Claes Olson