Samtidigt med de svenska bokningsbolagens stora forum Sweden Live i Uppsala arrangerade DJ-agenturen Joia Agency igår SWEEDM Live – ett jättelikt showcase på Ambassadeur i Stockholm.
Det påkostade programmet på SWEEDM Live, som i år arrangerades för första gången, lockade såväl bokare, annat branschfolk och media som artister, DJ-kollegor och en stor nyfiken publik.
På scenen stod bl.a Albin Meyers, John Dahlbäck, Nari & Milani, David Tort, smått sensationella Lunde Bros och Female DJ Revolution. Det var fullt drag på tre scener redan från starten i tiotiden till klockan tre på morgonen. Totalt stod ett tjugotal akter på scenen.
– Det gick över förväntan, konstaterar en mycket nöjd Thomas Svanström på Joia Agency dagen efter.
– Det blev ju ett enormt drag och vi fick ju stor uppslutning även från bransch. Vi lyckades med målsättningen att skapa ett grymt bra fönster för våra artister.
– Nu har vi lagt upp ribban inför nästa år, avslutar Svanström glatt med ett löfte till DJ-Sverige om en fortsättning på SWEEDM Live.
Årets SWEEDM Live presenterades av JoiaAgency i samarbete med Adapt AB, Ambassadeur, Apache Film, Axfood AB, Bacardi AB, Carlberg Sverige, Fotograf Ivan Da Silva, Pernod-Ricard Sweden AB, Pioneer Scandinavia AB, Philipson & Söderberg AB, Somewear & Friends, Stureplan.se och WESC.
Claes Olson
Foto: Stureplan.se
Länk: