På Handelshögskolan i Stockholm har Micael Dahlén grundat och leder spjutspetsutbildningen Marketing Communication XL. Dahlén är dessutom rådgivare åt ett flertal börsföretag och en populär föredragshållare på internationell basis. Som forskare tillhör han landets ledande inom fältet konsumentbeteende, kreativitet och marknadsföring.
Micael Dahléns senaste bok Nextopia: livet, lyckan och pengarna i Förväntningssamhället har rosats i såväl Veckans Affärer och Dagens Industri som Nöjesguiden och Resumé. Hans förra bok Boxen: kreativitet som skapar bättre affärer toppade flera svenska listor för managementböcker. I Boxen visade professor Dahlén hur man kan träna sig till framgång och betonade kreativitetens kraft i affärsskapande och marknadsföring. En engelsk översättning av boken – Creativity (Un)limited – Thinking Inside the Box for Business Innovation – har publicerats av Wiley & Sons och rättigheterna har även sålts till Ryssland.
– Vi är mycket glada över att ha med denna tungviktare inom ekonomisk expertis och forskning och ser entusiastiskt fram emot att få ta del av hans teorier och förutsägelser! kommenterar Åsa Podgorski, projektledare för Trigger.
Trigger stöds sedan tidigare av både Näringslivet och Borlänge Kommun, och redan förra året gick Falun-Borlänge regionen in som partner. Med förra årets konferens i bagaget väljer nu Falun-Borlänge regionen att från och med i år gå in som långsiktig partner i Trigger Creative Conference.
– Vi ser det som en favör och ett självklart ansvar att stödja utvecklingen av musikbranschen, säger Ann-Louise Skoglund, Marketing Manager på Falun-Borlänge regionen. Dessutom sett i ett regionalt perspektiv – det vill säga att bidra till utvecklingen av den musikaliska mångfald regionen besitter – ser vi fram emot att kunna hjälpa till under flera år framöver.
Sedan tidigare är det klart att även Musikindustrin / MI liksom förra året är samarbetspartner till Trigger Creative Conference. Bland övriga partners kan nämnas bl.a Kulturrådet, Peace & Love och Boomtown.
Claes Olson