Pophouse har rekryterat Hanna Kimblad-Einarsson till rollen som Head of Exhibitions, med ansvar för ABBA The Museum och Avicii Experience.
Hanna Kimblad-Einarsson har en bakgrund inom affärsledning för framstående svenska företag, internationella aktörer och start-ups, bland andra Business Sweden och Oriflame. Hon kommer senast från Better Collective där hon innehar rollen som Regional Manager Africa.
Som Head of Exhibitions kommer Hanna Kimblad-Einarsson att ansvara för det strategiska och operativa arbetet för ABBA The Museum och Avicii Experience.
– Vi siktar på att vara en ledande aktör inom en bransch som kontinuerligt utvecklas och expanderar. Som en del av vår framgångsresa, är Hanna ett mycket välkommet tillskott. Vi är övertygade om att Hannas kompetens kommer att förstärka vårt redan starka team ytterligare och jag ser fram emot att se våra framgångsrika museer nå nya höjder, säger Linda Höljö, COO på Pophouse.
– Jag är otroligt glad att bli en del av det imponerande Pophouse-teamet som Head of Exhibitions. Jag känner en otrolig glädje inför möjligheten att vara med på resan för att bevara och sprida det fantastiska musikaliska arvet från både ABBA och Avicii till besökare från hela världen. Mitt främsta mål är att göra våra museer till en självklar destination för alla som älskar musik, säger Hanna Kimblad-Einarsson.
Hanna Kimblad-Einarsson tillträder sin roll till sommaren 2024.
Christel Valsinger