Universal Music Publishing rapporterar att de placerat musik av Jay-Jay Johansson i en ny reklamfilm för Apple Vision Pro. Låten Heard Somebody Whistle släpptes första gången 2019 och har tidigare även hörts i film och TV.
Heard Somebody Whistle med Jay-Jay Johanson släpptes som första singel på albumet Kings Cross 2019.
– Apple var tidiga att hugga på den, säger Jonas Holst, Head of Film & TV / Creative på Universal Music Publishing.
– Vissa låtar kommer att hamna i rätt sammanhang förr eller senare. Det är extra kul för oss när de hittar musik i ett demostadie, håller i den tills alla stjärnor står rätt för musik och bild, och musiken hittar ett hem.
Jay-Jay Johansons karriär sträcker sig över 25 år och 13 album. Han har turnerat i Kina, Ukraina, Brasilien, Mexico och spelat för utsålda hus i London och Paris.
Tidigare synkframgångar för Heard Somebody Whistle är HBO-serien Foodie Love och den svenska filmen Eld & Lågor. Jay-Jays musik har även frontat kampanjer och modevisningar för bl. a. Balenciaga och Ralph Lauren.
Apple Vision Pro lanserades i februari och reklamfilmen går att se här.
Universal Music Publishings synkavdelning består av Jonas Holst, Rebecca Edwards, Nadja Chatti, Jonathan Fröberg och Johanna Lomgren.
Bilden fr v: Johanna Lomgren, Jonas Holst, Nadja Chatti, Jonathan Fröberg
Christel Valsinger