Christian ”Crippe” Määttä blir ny försäljningschef för Live Nations svenska agentur.
Han kommer närmast från All Things Live där han under de senaste sju åren arbetade som säljare och nu senast som agent och försäljningschef. Med start den 26 maj ansluter han till Live Nations svenska agenturverksamhet.
– Jag är otroligt glad över att få ansluta till Live Nations team. Mitt mål är alltid att alla parter ska vara mer än nöjda, vilket bygger en långsiktighet som är väldigt uppskattad bland landets arrangörer. Det handlar om det där lilla extra, för att varje enskild arrangör ska få de bästa förutsättningarna. Mitt fokus är självklart helheten men även att utveckla mervärdet som i slutändan leder till ökad biljettförsäljning och omsättning. Jag ser framemot att få vara med och bidra till en positiv utveckling för artister, arrangörer och övriga parter, säger Christian ”Crippe” Määttä, i ett pressmeddelande.
”Crippe” har tidigare arbetat som distriktschef på Carlsberg och i sin senaste roll som agent och försäljningschef på All Things Live hade han ett övergripande ansvar för kontakten med Sveriges livearrangörer och musikfestivaler, både befintliga och nya kunder. Han arbetade nära artister med syfte att öka lönsamhet och ansvarade även för rekrytering av nya artister.
– Vi har gjort stora och långsiktiga satsningar på vår svenska avdelning och agenturverksamhet. Under den senaste tiden har vi, förutom att presentera nya artister och evenemang, introducerat nya roller och även förvärvat anrika Göta Lejon. ”Crippe” har lång och gedigen erfarenhet från både försäljning och branschen i stort. Han är dessutom en väldigt uppskattad medarbetare som är både kreativ och proaktiv, vilket kommer att gynna artister, arrangörer och bolaget i sin helhet, säger Mattias Behrer, VD för Live Nation Sverige.
”Crippe” tillträder sin nya roll som Försäljningschef på Live Nation Sverige den 26 maj och kommer att rapportera till Head of Agency.
Lars Nylin