Malmöbolaget Audiodo gör hörlurar anpassade efter användarens personliga hörsel. Nu går producenterna Carl Falk Gramer och Savan Kotecha in som investerare i bolaget.
Musikproducenterna och låtskrivarna Carl Falk Gramer och Savan Kotecha investerar i Malmöbaserade Audiodo och deras Audiodo Personal Sound, ett svenskt ljudteknikföretag med en teknik som som anpassar hörlursljudet efter användarens hörsel. .
– Min omedelbara reaktion på produkten var ”I love it”. Det är en cool och enkel idé som alla kan dra nytta av. När jag testade Audiodo Personal Sound och såg min personliga hörselprofil var jag angelägen om att få veta mer. Som producent, musikälskare och artist vill jag lära mig mer om ljud och hörsel. Jag är medveten om min egen hörsel och jag vet vad och hur jag hör, men Audiodo Personal Sound presenterar en helt ny värld som jag ser fram emot att utforska, säger Carl Falk Gramer i ett pressmeddelande.
Falk Gramer har producerat hits för t ex Avicii, One Direction och Madonna, och i samarbete med amerikanen Savan Kotecha hits som Nicki Minajs Starships och Ariana Grandes One Last Time.
– Vi är glada över att ledande musikbranschproffs upplevde vår produkt som ett genombrott för musikälskare. Det är ett bevis på vårt hårda arbete och denna briljanta innovation. Kreatörer, artister och producenter behöver alla perfekt ljud, och vi tillhandahåller det mer än gärna. Vi vill dela Audiodo Personal Sound-upplevelsen med fler musikälskare, säger Amir Sheikh, Audiodos VD.
Lars Nylin
Bilden: Carl Falk Gramer, Savan Kotecha, Amir Sheikh (Audiodo), Jonas Löfgren (Audiodo). Pressbild.