Ett gäng från Warner Music gick och träffade Joel Corry under Lollapalooza i helgen. Och inte bara det, Corry fick också ett gigantiskt plakat för att fira de svenska framgångarna.
Sverige och Warner var tidiga på att bryta mark internationellt för Joel Corry och nu har Head & Heart nått hela fem gånger platinum här.
För det belönades Corry med ett plakat modell större vid Lollapalooza i Stockholm:
-Det var 1,2 meter gånger 90 cm, för att vara exakt, det gick inte ens in i en vanlig taxi, skrattar Sebastian Geels, Marketing Manager International, när han hör av sig till MI.
Framgångarna i Sverige stannar inte vid Head & Heart. Singlarna Bed (tillsammans med RAYE och David Guetta) och Out Out (med Jax Jones, Charli XCX och Saweetie) har båda nått guldstatus.
På ovan bild från vänster: Anna Von Friedrichs Grängsjö – Partner Relations Manager, Elin Bellander – Jr Promotion Manager International, Caroline Söderlund – Partner Relations Manager, Mark Fry – Nordic President, Jenny Palmquist – Head of Partner Relations & Music Strategy, Karoliina Kanerva – Head of International, Nordics, Sebastian Geels – Marketing Manager International, Joel Corry, Anders Lindberg – Marketing Director, Nordics.
Lars Nylin