Frida Skogh har nyligen utsetts till Corporate Communications Manager hos Universal Music Sverige.
Frida Skogh har under åren gjort många konsultuppdrag till Universal, men anställdes i mars 2021 på heltid som Senior PR Manager. Nu utökas titeln och arbetsuppgifterna till att även sköta bolagets varumärkesbyggande kommunikation. Frida har lång erfarenhet inom musikbranschen och har tidigare arbetat på EMI och Warner Music samt drivit PR byrån OABBA PR & Kommunikation sedan 2014 med uppdrag till artister som Darin, Molly Sandén och Timbuktu.
-För att fortsatt vara Sveriges ledande musikbolag måste vi hela tiden ligga i framkant och driva utvecklingen, knyta till oss de största och mest intressanta artisterna samt vara en attraktiv arbetsplats för att locka till oss de bästa resurserna. Vårt utbud av tjänster utvecklas hela tiden för att möta våra artisters behov och leda industrin framåt. Att tillsätta en Corporate Communications Manager är en viktig del i den satsningen, säger Joakim Johansson, VD Universal Music, i ett pressmeddelande.
-Jag har arbetat sedan 2008 med att bygga artisters varumärken i olika former och det känns väldigt spännande att som komplement till det nu även arbeta med att stärka Universals profil. Jag kom in på Universal för lite mer än ett år sedan och stormtrivs här. Det är en väldigt givande arbetsmiljö och ett bolag där kreativitet och musik är helt i fokus. Att bli en del i att ladda Universals varumärke med positiva känslor känns både roligt och utmanande, säger Frida Skogh som nu har titeln Senior PR and Corporate Communications Manager.
-Såvitt jag vet så har inget av de andra skivbolagen denna titel eller arbetsbeskrivning i Sverige vilket känns kul! säger Frida till MI.
Lars Nylin