Med tio Ullevikonserter, flera andra stora arrangemang, och nya satsningen Rosendal Garden Party går FKP Scorpio mot ett högintensivt år. Bolaget möter det med en rad nyrekryteringar, en är Batoul Raad (bilden).
Konsertpromotorn FKP Scorpio har inför 2022 slagit sitt interna rekord i antal sålda biljetter. Men så står företaget också bakom inte mindre än tio Ullevi-konserter: fyra med Håkan Hellström, tre med Rammstein, två med Ed Sheeran samt en med Laleh. På programmet finns även spelningar med Simple Minds, Future Islands, Gorillaz, Tash Sultana och Pavement.
Och 8–11 juni agerar bolaget värd för konsertserien Rosendal Garden Party på Djurgården i Stockholm. Bland attraktionerna märks The Strokes, Florence + The Machine, The National, Tyler, The Creator, Cat Power, Sharon Van Etten, The Avalanches, Arlo Parks och Clairo.
-Därför rekryterar vi nu fem personer vars samlade spetskompetens tillför precis det vi behöver för att fortsätta vara landets ledande konsertpromotor, säger Božo Rasic, Managing Director.
FKP Scorpio förstärker med Batoul Raad och Olivia Imbro, båda i rollen som Creative & Digital Marketing Manager, samt Marlene Blennberger, Booking Coordinator, Selma Alexieva, Assistant Finance & Administration och Pantea Moafi, Production Coordinator.
-FKP Scorpio är verkligen ett företag som ligger i framkant; när det kommer till hållbarhet, att satsa på nya talanger och att bredda sin marknadsföring i kanaler många företag är rädda för. Att ge sig in i en bransch vars huvudsyfte är att samla människor i ett sammanhang för att lyssna på musik och skapa minnen tillsammans, är magiskt och priceless, fortsätter Batoul Raad, som tidigare har varit Brand Manager och TikTok-expert på Sveriges Radio.
-Jag är riktigt peppad på att äntligen ge mig in i musik-och eventbranschen, och få jobba med ett stort personligt intresse på ett bolag som FKP Scorpio. Det märks att FKP Scorpio är redo att växla upp ordentligt och inspirera ännu fler, vilket såklart gör det extra kul. Det är som en stor familj av både branschveteraner och nytillkomna idésprutor som alla vill bygga FKP Scorpios varumärke och berätta om morgondagens konserter, säger Olivia Imbro, som närmast kommer från Mindler där hon varit Marketing Coordinator, i ett pressmeddelande.
Lars Nylin