My Söderholm har lämnat sociala mediebyrån Socialminds, som hon var medgrundare till, för att starta musikmediebyrån Emperial. Byrån ska fungera som en länk mellan varumärken, musik och marknadsföringskanaler.
Under åren på Socialminds har My varit med och skapat sociala medier-koncept åt bland annat kunder som Circle K, Samsung, Live Nation och Melodifestivalen.
Den nya byrån Emperial kommer att skapa skräddarsydda koncept med kommersiell musik i fokus och blir en länk mellan varumärken, musik och marknadsföringskanaler. Ett stort fokus kommer att läggas på sociala medier där Youtube, TikTok, Instagram och Spotify spelar en central roll. Byrån samarbetar redan med några av Sveriges mest etablerade artister, låtskrivare och musikproducenter, skriver Emperial i ett pressmeddelande.
Emperial kommer att ansvara för hela kedjan från strategi och koncept till att ta fram rätt låt med rätt artist och sedan distribution av kampanjen i rätt kanaler.
My Söderholm har tidigare jobbat med en sommarkampanj för Circle K:s dryck K-Freeze tillsammans med artisten PARi. Emperials första uppdrag är också att ge stöd åt en uppföljningskampanj från BerntzonBylund där Circle K, Warner Music Sweden och PARi tagit fram jullåten Tipp Tapp Julklapp.
FOTO: Kristian Pohl
Christel Valsinger