Hanna Engström, tidigare Nordic HR Director på Live Nation, tillträder denna veckan rollen som Head Of People på Creed Media. Hon tar även plats i ledningsgruppen.
Creed Media har gjort sig kända som ett mediabolag med fokus på marknadsföring gentemot den nya generationen, främst inom nöjes- och musikindustrin. Bolaget är nu inne i en expansiv fas och har under året dubblat personalstyrkan från 30 till 60 anställda i Stockholm, New York, London och Berlin.
Hanna Engström har under fem års tid verkat i rollerna som Nordic HR Director samt HR Manager för Sverige på Live Nation. Innan dess arbetade hon med HR på världsledande elektroniktillverkaren TE Connectivity. Denna vecka tillträder hon rollen som Head Of People på Creed Media och tar även plats i ledningsgruppen.
– Jag är otroligt glad över att få ansluta och bidra med mitt breda HR-perspektiv till Creed Media under denna expansiva fas. Drivet, engagemanget, kulturen och den enorma potential som finns i bolaget tilltalar mig starkt. Just nu befinner sig Creed Media i ett mycket spännande skede och jag ser fram emot resan framåt, säger Hanna Engström, Head of People, Creed Media.
– Personalen är vår absolut viktigaste tillgång och med ett proffs som Hanna vid rodret kan vi fortsätta att växa teamet i stadig takt och samtidigt stärka och värna om vår företagskultur, säger Timothy Collins, medgrundare och Co-CEO, Creed Media.
Christel Valsinger