Med låten ”Nu stannar vi på marken” vill Veronica Maggio och SJ uppmana människor att välja tåget framför flyget när vi kan börja resa mer normalt igen. Bakom kampanjen står reklambyrån Forsman & Bodenfors i samarbete med Universal Music Publishing och Buddys Management.
Under pandemin har koldioxidutsläppen minskat men vi behöver vi fortsätta att göra fler klimatsmarta val för att minska klimatpåverkan från resor och transporter. Ett enkelt sätt är att välja tåget framför flyget när det är möjligt, menar SJ i sin kampanj.
Låten Nu stannar vi på marken är en tolkning av Nu lyfter vi från marken skriven av Stina Nordenstam.
– Två saker jag älskar är tåg och Stina Nordenstam! Därför är jag väldigt glad och stolt över att ha fått vara en del i SJs senaste kampanj. Den har fått namnet Nu stannar vi på marken, precis som låten jag släpper, säger Veronica Maggio i ett pressmeddelande.
Reklambyrån Forsman & Bodenfors har samarbetat med musikförlaget Universal Music Publishing och Buddys Management i kampanjen.
– Att ha möjligheten att facilitera samarbeten av den här digniteten är närmast att betrakta som en tjänsteförmån. Vi är oerhört stolta över att ha varit en bidragande faktor i denna fantastiska kampanj med Sveriges största artist Veronica Maggio, Stina Nordenstam som är en av Sveriges genom tiderna mest hyllade låtskrivare och Sveriges viktigaste resealternativ SJ, säger André Brink, Creative Director på Universal Music Publishing.
Se kampanjen här.
Se videon till Nu stannar vi på marken här.
Christel Valsinger
Foto: Nicolina Knapp