Carl-Magnus Hygrell axlar rollen som Managing Director på den digitala byrån Creed Media. Hygrell som funnits på företaget i två år i flera olika roller blir nu ansvarig för den operationella verksamheten.
Creed Media grundades 2019 av Elliot Robinson, Hugo Leprince och Timothy Collins och riktar sig till företag som vill nå en yngre målgrupp på sociala medieplattformar som TikTok. I vintras rekryterades Natasha Westlund, tidigare nordisk säljchef på Spotify, till Creed Media som ansvarig för varumärkespartnerskap.
Carl-Magnus Hygrell kommer i rollen som Managing Director att ansvara för driften av den operationella verksamheten för att fortsatt utveckla bolaget. Han rapporterar till bolagets Co-CEO:s, Hugo Leprince och Timothy Collins.
”Vi är riktigt stolta över den resa som Carl-Magnus har gjort under sina två år på Creed Media. Han har varit i alla tänkbara roller under sin tid på bolaget och fått en unik förståelse kring hur verksamheten fungerar i samband med att han även har utvecklat otroligt inspirerande och starka ledaregenskaper. Vi ser fram emot att fortsätta jobba sida vid sida med Carl-Magnus i hans roll som Managing Director för att fortsätta att nå nya höjder och spännande milstolpar i äkta Creed Media-anda.” säger Timothy Collins, i ett pressmeddelande.
”Det känns otroligt roligt att bli given det förtroende och ansvar jag nu har fått av Hugo och Tim för att kliva in i rollen som Managing Director här på Creed Media. Bolaget har gjort en resa som enbart kan beskrivas som ’one of a kind’ och det känns som att det enbart är vi själva som kan sätta begränsningarna för den potential som bolaget har möjlighet att uppnå. Jag ser fortsatt fram emot att jobba minst lika hårt för att fortsätta bygga Creed Media i min nya roll.” säger Carl-Magnus Hygrell.
Christel Valsinger