Tanja Tabrizian, tidigare t.f. presschef på TV4 och C More startar det egna bolaget Tabrizian PR & Management och Tusse, aktuell i Melodifestivalen, är första kunden.
Det nya bolaget ska fokusera på management, person-PR och kriskommunikation.
– Efter många år med jobb inom TV, politik och i byråvärlden är det dags att fälla ut mina egna vingar. Jag kommer främst att jobba med management och person-PR, men även kriskommunikation och PR generellt, säger Tanja Tabrizian.
Tidigare har hon även jobbat som kommunikationschef för Liberalerna och som PR-konsult på Westander. Tabrizians första kund i managementdelen är Tusse, en av de förhandstippade favoriterna i finalen av Melodifestivalen på lördag.
– Tusse är en ny stjärna på Sveriges musikhimmel och har enligt mig potential att bli en hel galax. Jag hade förmånen att få jobba med honom under Idol 2019 där han vann hela tävlingen och det ska bli en sann ynnest att få jobba med honom även framöver, säger Tanja Tabrizian.
Lars Nylin