Magnus Olsson har nytt jobb på Live Nation/Lugers avdelning för partnerskap. Magnus kommer närmast från Woah Dad! och egna plattformen festivalrykten.se.
Live Nation och Luger presentera ett nytillskott till bolagets avdelning för partnerskap. Magnus Olsson kommer in med titeln Marketing Partnership Manager och kommer primärt ta ett grepp om bolagets NHL-satsning men även jobba fram nya digitala projekt inom bolagen.
Magnus Olsson kommer närmast från musikbolaget Woah Dad! där han jobbat med just partnerskap, kundrelationer och strategi. Han ligger också bakom en av landets största musikplattformar –festivalrykten.se.
– Det ska bli spännande att hoppa på nya projekt och partners. Att få jobba med både musik och hockey är lite av en dröm, säger Magnus Olsson.
– Vi gör ju mer och mer kreativa samarbeten med varumärken och företag kopplade till våra rättigheter och artister så att Magnus kommer till oss för att dedikerat jobba med detta är varmt välkommet, säger Patrick Fredriksson, Partnership Director på Live Nation och Luger.
Lars Nylin