Live Nation vill samarbeta med alla som älskar livemusik och bjuder in fans att bli ”Live Nation Icons”.
”Alla som är aktiva på Instagram kan bli en Live Nation Icon – det spelar ingen roll om du har 500 eller 50.000 följare”, skriver Live Nation i ett pressmeddelande.
Som en ”Live Nation Icon” ingår man i Live Nations förlängda marknadsteam och kan kontinuerligt ansöka om att jobba med kampanjer kring sin favoritartist eller favoritfestival. Marknadsföringen sker via appen Society Icon. Betalning för jobbet baseras på antal följare. Det kommer också att finnas möjligheter till exklusiva VIP-upplevelser.
– Med detta vill vi visa att alla som älskar livemusik har en unik förmåga att sprida just sin kärlek till musiken, på sitt eget sätt, i sina egna kanaler. Detta blir också ett sätt för oss att bygga och förstärka relationen med de som faktiskt går på alla våra evenemang ännu mer, oavsett vilken musik du gillar eller var du bor, säger Kristofer Åkesson, Marknads- och Kommunikationsdirektör på Live Nation Sverige.
Christel Valsinger