Från 1 april kommer Bertus Nordics att sköta den fysiska försäljningen och distributionen för Sony Music i Sverige.
– Vi gör dessa förändringar för att kunna tillhandahålla en ännu bättre service till våra kunder, så att de och vi även fortsättningsvis kan se fram emot en stabilisering och en positiv utveckling av den svenska skivmarknaden. Bertus har funnits sedan 1971 och har servat den Nordiska marknaden i många år. De har genom åren byggt upp en mycket stark och effektiv organisation som erbjuder både tekniska lösningar som förenklar beställning/orderhantering, snabba leveranser och ett säljteam som är bland branschens bästa och mycket dedikerat, säger Sony Musics försäljningschef Kristoffer Bäck.
Sony Music kommer även i fortsättningen att sköter arbetet med marknadsföring och promotion av artister och produkter.
Fotnot: Playgrounds försäljningssamarbete med Sony upphör sista mars i samband med att Bertus tar över Sonys fysiska försäljning. Liksom i övriga Norden kommer Playground från det datumet att själva sköta försäljningsarbetet också i Sverige. Logistiken fortsätter som i dag via ENS i Borås och den nordiska order-desken delas som nu med Universal.