Live Nation och Luger har gjort fem nyrekryteringar med bakgrunder från kommunikations- och eventbyråer, skivbolag, management och festivaler.
”Detta gäng bidrar med en bred mix av erfarenhet och kunskap in i vår verksamhet”, skriver Live Nation i ett pressmeddelande.
Sandra Lörnell – Marketing Partnership Manager
Sandra Lörnell var tidigare eventchef på PS Communication och har senaste tiden drivit egen verksamhet där hon med sina kunder bland annat arbetat med våra festivaler Melodifestivalen, Way Out West och Summerburst. Sandra blir Marketing Partnership Manager och kommer arbeta med affärsutveckling och kreativa partnerskap kring festivaler och rättigheter.
Peter Björklund – Marketing Partnership Manager
Peter Björklund har sedan en tid arbetat som konsult för Luger och blir nu anställd som Marketing Partnership Manager där han kommer arbeta i det kreativa teamet kring festivaler som Way Out West, Åre Sessions, Popaganda och dess partners, men även skapa nya projekt och evenemang. Peter kommer närmast från GFC där han var partner och Creative Director. Han har vunnit ett antal pris i Cannes, sitter i Grammisjuryn och gör en av Sveriges största musikpoddar – Jenny & vänner.
Henrik Lindblom – Agent
Henrik Lindblom kommer senast från EnköpingsFestivalen som han startat och drivit. Han har också drivit nattklubbar och management/agenturen Vice Agency. Henrik blir ny agent på Live Nations svenska agentur och kommer jobba med delar av Live Nations befintliga artistuppställning samt arbeta med att upptäcka och ta fram nya liveartister.
My Larsson – Promotion Coordinator
My Larsson har bland annat ett förflutet som sociala medier-redaktör och promotion assistent på bolag som FAB Media och Sony Music och kommer jobba med PR och sociala medier för Live Nations svenska artistagentur.
Niclas Gillqvist – Marketing & Partnership Manager
Niclas Gillqvist började redan i september som Marketing Partnership Manager. Efter att tidigare ha ansvarat för de kommersiella partnerskapen kring Dreamhack och ESL kommer Niclas nu arbeta med kommersiella samarbeten kring Live Nations rättigheter och produkter.
Lars Nylin
Bilden från vänster: Henrik Lindblom, Sandra Lörnell, Niclas Gillqvist, My Larsson och Peter Björklund. Foto: Pax Engström