Tidigare i år tog byrån Perfect Day över PR-uppdraget för Grammis. Nu ger IFPI Sverige Perfect Day förtroendet att producera och sköta hela kommunikationen kring Grammis 17. Detta inkluderar delar som tv-produktion, pressarbete och fest.
2017 års Grammisgala äger rum den 28 februari på Konserthuset i Stockholm och den efterföljande festen hålls på Scandic Grand Central samt på nyrenoverade Vasateatern som ligger i anslutning till hotellet. Både lokalen för galan och festen är nyheter för 2017 års upplaga.
”Genom att samarbeta med Perfect Day kan vi nå ut bredare och på fler plattformar, detta för att möta publikens behov och sätt att konsumera media idag. Vi vill att innehållet ska leva längre under året och hos fler målgrupper”, säger Lisa Cronstedt, marknads- och kommunikationschef på IFPI Sverige.
För att förlänga Grammisåret kommer Perfect Day bland annat att producera poddar och göra program som lever innan och efter Grammiskvällen.
”På Perfect Day jobbar innehållsavdelningen tätt med PR-avdelningen för att gynna varandras behov och maximera utfallet. Innehållet måste bli bra PR, och PR ska driva uppmärksamhet till innehållet. Detta gör vårt erbjudande starkt och rätt i tiden, något Grammis har förstått”, säger Hannah Widell, VD på Perfect Day.
Lars Nylin