Live Nation rekryterar och storsatsar på marknadssidan. I april anställdes Therése Liljedahl som Nordic Commercial Director. Nu ansluter även Johan Kristiansson som Marketing Director och Kristofer Åkesson som ny Head of PR & Communications.
Therése Liljedahl, tidigare marknadsdirektör på MTG TV, började 1 april som Nordic Commercial Director på Live Nation. Johan Kristiansson, tidigare Head of Global Digital Marketing på SAS, har börjat som Marketing Director för Live Nation Sverige denna vecka. I samband med tillträder Kristofer Åkesson, tidigare marknads- och pressansvarig på Live Nation, som Head of PR & Communications för Live Nation Sverige.
Enligt Live Nation är rekryteringssatsningen ett led i bolagets långsiktiga arbete med att ytterligare modernisera och utveckla arbetet med marknadsföring, försäljning, sponsorskap, PR och kommunikation kring våra konserter, festivaler, turnéer och artistagentur.
– Med Therése och Johan får vi in två mycket erfarna personer från andra, men på många sätt besläktade branscher, som med sina kunskaper från dessa kommer utveckla vårt arbete ytterligare med marknadsföring och försäljning kring våra attraktiva och spännande evenemang, menar Carl Pernow, vd på Live Nation Norden. Med Theréses roll som Nordic Commercial Director tar vi också ett stort grepp i hela Norden för att hitta nya, spännande och ännu bättre partnersamarbeten kring våra evenemang.
– Med Kristofers nya tjänst får vi dessutom chansen att flytta fram våra positioner och ta ett helhetsgrepp även på PR- och kommunikationssidan.
Live Nation står idag bakom över 2 200 konserter och evenemang i Sverige per år.
Claes Olson
Bilden, fr.v: Johan Kristiansson, Therése Liljedahl och Kristofer Åkesson