Den här veckan har NRJ premiär för ett nytt program – NRJ Fresh. Programmet kommer att fokusera på den populäraste musiken just nu samt de kommande hitsen. I samband med det introduceras en ny spellista via Spotify/Digster med Universal Music och NRJ som avsändare, med namnet NRJ Fresh By Digster.
– Vi tycker att det är jätteroligt att välkomna NRJ som mediapartner till Sveriges mest använda spellistetjänst – Digster. Att tydligt ta ställning för ny musik och fokusera på att spela morgondagens hits är något som vi på Universal har gjort väldigt framgångsrikt via Digster de senaste åren. Det är nu otroligt roligt att se hur det ynglar av sig i nya former och möjligheter, säger Universal Musics VD Per Sundin.
– NRJ är alltid först med ny musik, att nu finnas på flera olika plattformar är för NRJ:s del superviktigt och ger fler personer möjligheten att upptäcka NRJ som varumärke samt en ännu större möjlighet att bygga nya artister, både svenska och utländsk, fortsätter Rickard Keilor, programchef på NRJ.
NRJ Fresh By Digster sjösättes den 3 mars, sändningstiden är vardagkvällar 19.30-22.00.
Lars Nylin