– Anledningen att vi sökt oss till JoiaAgency är med respekt för deras bakgrund och vad de skulle kunna göra för oss, kommenterar Denise och Jennifer Lopez (som inte är släkt!).
– Det faktum att allt fler ansluter sig till agenturen visar att de är seriösa och vet vad de håller på med. Det finns bara en agentur i Sverige som sitter på den kunskapen som JoiaAgency gör, menar Denise.
– Vi har länge letat efter en bra agentur för os, och att JoiaAgency är nischade inom dansmusik och DJ-branschen fungerar bättre för vårt artisteri, säger Jennifer. JoiaAgency har till skillnad från övriga agenturer ett ganska smalt utbud av artister vilket gör att de ligger steget före.
– Grundtanken med det här konceptet är att kombinera livesång med en DJ-akt och förmedla kommersiell house. Vi fyller dansgolvet och ger publiken en show och vi bjuder mycket på oss själva, förklarar Denise. Det finns inte så många tjejer som skriver, producerar, spelar och sjunger, vilket jag gör, och valet för Jennifer att vara med i Swedish Angels föll sig helt naturligt.
– Vi ser att fler och fler dansakter som tidigare bara stått med mikrofon även kompletteras upp med deejays, konstaterar Thomas Svanström på JoiaAgency.
Under sin karriär har Denise Lopez, som idag är aktiv både som sångerska och DJ, totalt sålt mer än 500 000 album. Hennes karriär inkluderar dessutom bedriften att ha sålt ut Tokyo Dome – med 100 000 i publiken – två gånger i rad. Dessutom har hon som enda svenska artist varit förband åt Michael Jackson på Ullevi.
Jennifer Lopez har under artistnamnet Miss Lopez spelat på många av de största internationella klubbarna i Europa, Mellanöstern och Asien, bl.a Pacha.
Claes Olson