12 april 2012

Jeansjätte jobbar med Avicii

Hans världshit Levels användes under Super Bowl i en reklam för Bud Light Platinum. I höst blir Tim Avicii Bergling huvudperson när Ralph Lauren marknadsför jeanskollektionen Denim & Supply.

Det är tidningen Rolling Stone som berättar om kampanjen. Tidningen rapporterar också att inspelningen av reklamfilmen görs i New York den här veckan och att den bygger på en ny låt från den svenske DJ:n och houseproducenten.

Nästa vecka figurerar Avicii Coachellafestivalen i Kalifornien med framträdanden 15 och 22/4. Nämnda Rolling Stone pekar ut svensken som en av höjdpunkterna på festivalen och skriver att Avicii ”along with Skrillex and Kaskade he is a YouTube god of the young and restless Electric Daisy set.”

Lars Nylin

Länk till Rolling Stone:

http://www.rollingstone.com/music/blogs/thread-count/exclusive-avicii-collaborates-with-ralph-lauren-denim-supply-for-fall-2012-20120410#ixzz1rlz4gbGI