Bandmedlemmen Johannes Persson var en av de statistansvariga vid inspelningen och det kom till Finchers och Reznors kännedom att han även var musiker. Persson fick tipset att lämna sin musik till Reznor och från plattorna med Umeåmusikerns grupper Cult of Luna och Khoma valde Reznor låten The Guillotine från 2006 års Khoma-album The Second Wave.
Till Dagens Nyheter säger Johannes Persson:
”När jag jobbar så vet ju inte alla att jag håller på med musik. Under pausen mellan två filmblock vann vi P3 Guld i kategorin ”Årets rock/metal”. Då spred det sig lite och när vi började filma igen kom producenten in till mig och bad mig skicka min musik. Hon var inte medveten om att jag spelar i flera band och har släppt typ tio album och att ”min musik” är rätt mycket. Men jag fick en adress och skickade i väg det och tänkte inte mer på det. Jag hade glömt bort det helt när Fincher kom fram under en inspelning och armbågade mig i solar plexus. Han sa att han gillade vår låt. Det kopplade inte direkt men jag frågade vilken låt och han sa att det var The guillotine och att Trent (Reznor) hade valt ut låten. Det var väldigt speciellt eftersom han är en av världens få musikaliska genier, enligt mig. Han har ju själv skrivit all yttre musik som sätter stämningen. Vår låt är med i en scen där en karaktär lyssnar på den, vilket är lite häftigt. Jag tycker att det är väldigt konstigt att jag och mina band inte har varit med i fler filmer. Vi spelar ganska cineastisk musik i både Khoma och Cult of Luna, som jag också är med i. I det här fallet tror att musiken passar bra för just Finchers stil, vi är i samma känslomässiga sfär när det gäller konstuttryck. Han är ju väldigt suggestiv och det han gör går väldigt mycket i moll. Det gör vår musik också, minst sagt.”
Lars Nylin
Länk till DN:s special om svenska insatser vid inspelningen:
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/nar-jag-motte-hollywood
Länk till intervju med Khoma i Västerbottenskuriren:
http://www.vk.se/Article.jsp?article=502131