– Musikbranschen fortsätter att förändras och utvecklas. Vår lokala avdelning växer med både nya artister och fler resurser. Helt nytt för oss är de projekt vi gör som är förknippade med TV. För att skapa en tydlighet i det vi gör och vilka som arbetar med vad, har vi valt att skapa en helt ny avdelning, säger Per Sundin, vd Universal Music.
Univeral Music har, i och med detta, fyra marknadsavdelningar; Local, International, USM (Special Marketing) samt UTV. Som MI tidigare berättat startade Universal Music ett nytt koncept och en ny avdelning även i våras – den digitala reklambyrån LABS.
Under ledning av Mattias Tengblad, som är försäljningsdirektör, ligger all försäljning; digital, fysisk och business-to-business, som också växer alltmer.
– Fler och fler företag och varumärken vill skapa möjligheter till att förknippas med music. Vi märker en förändring i varumärkesstrategier och i investeringsnivåer från alla branscher. Vi har flera otroligt spännande marknadsföringsaktiviteter planerade redan nu under hösten, säger Mattias Tengblad.
Lars Nylin