Med början i augusti kommer det varje månad att arrangeras spelningar med olika artister. Premiären blir en exklusiv konsert med Jessie J i Stockholm. Biljetter till spelningen kommer bl.a att lottas ut bland ComHems kunder.
Förutom spelningarna kommer samarbetet att innebära en musikkanal i Com Hems On Demand-tjänst – Digster Play – som kommer att visa aktuella musikvideor i olika spellistor, men också ge kunderna en möjlighet att få veta mer om och höra mer av sina olika favoritartister. De spelningar som genomförs kommer också att visas i Digster Play.
– ComHem är helt rätt samarbetspartner för oss, säger Universal Musics svenske försäljningsdirektör Mattias Tengblad. De är en stor leverantör av tv och bredband, vilket kommer att bidra till att vi når ut till en bred publik. För oss är det viktigt att driva utvecklingen av musikbranschen och tillgängliggöra musik för konsumenterna.
– Med det här samarbetet tar vi in musik i ComHems erbjudande på ett helt nytt sätt och gör musik till en större komponent i vår On Demand-tjänst, säger Annika Sten Pärson, försäljnings- och marknadsdirektör på Com Hem.
– ComHem blir först i världen med att lansera Digster Play i tv:n och kommer därmed kunna tillgängliggöra helt unikt musikmaterial för våra kunder. Dessutom ser vi fram emot att kunna bjuda våra kunder till de spelningar vi kommer arrangera tillsammans med Universal Music, oavsett om de deltar på plats eller tittar på spelningarna i On Demand blir det något extra att ge tillbaka till våra kunder vilket känns roligt.
Digster är en spellisttjänst på nätet som Universal Music har utvecklat. Idag finns Digster enbart på nätet, men genom samarbetet med Universal Music och ComHem kommer en variant av tjänsten in i tv:n och ComHems On Demand-tjänst.
Claes Olson
Länk:
www.digster.se