– Trigger syftar till att skapa den perfekta miljön för att uppmuntra nya sätt att tänka på i en integrerad atmosfär som syftar till att driva branschen framåt och för att finna praktiska och smidiga lösningar för framtiden, säger Åsa Podgorski, grundare och projektledare för Trigger Creative Conference .
– Trigger har en unik form som blandar traditionella paneler med rundabordssamtal där alla deltagare kan delta. Bland de ledande företags ledarna som kommer att delge sina tankar, erfarenheter och åsikter finns bl.a Kevin Arnold och Erik Gillbert från IODA, Dagfinn Bach från MusicDNA, Eric Seinkop från MusicDealers och som en av de svenska deltagarna Klas Lunding från Stranded Records.
Deltagarna kan i år förvänta sig att få ta del av flera olika perspektiv på utvecklingen, att medverka i utbytet av spännande idéer och att delta i ett laddat mötesschema med några av de smartaste och mest innovativa tänkare i dagens musikbransch. För deltagarna ges det goda möjligheter att expandera sina nätverk och även göra affärer.
Tillsammans med X5 Music är Musikindustrin/MI medarrangör av ett politiskt laddat framtidsseminarium under vinjetten Brave New World. MI:s redaktör Claes Olson är moderator och förutom MI / Digitalnytts redaktör Daniel Johansson (Trendmaze, KTH m.m.) medverkar även bl.a Elisabet Widlund från Musiksverige, Camilla Littorin från Företagarförbundet och styrelsekvinnor.com samt Johan Löfgren från X5 Music (ytterligare ett antal paneldeltagare förväntas bekräfta sin närvaro under de närmaste veckan).
Trigger-konferensen äger rum i samband med Peace & Love Festival i Borlänge, där i år bl.a Bob Dylan, The Strokes och Kings of Leon uppträder. Trigger registrering inkluderar VIP-pass till Peace & Love-festivalen.
Lars Nylin
Länk:
www.triggercreative.nu