I sin nya roll blir Mia Forsgren övergripande ansvarig för Universals marknadsavdelningar. I samarbete med Universal Music Sveriges digitala team och Universals kreativa inhouse byrå LABS kommer hon att ansvara för utformningen av bolagets nya marknadsstrategi.
– Mia Forsgren är en helt rätt rekrytering, säger Per Sundin, vd Universal Music. Hon har tjugo års erfarenhet av varumärkesarbete, kommunikation och marknadsföring och hon har ett brett nätverk. Mia är också en driven ledare och har erfarenhet och kunskap om musikbranschen.
– Vi vill förstärka vår position som marknadsledare genom att investera ännu mer i rätt rekryteringar, ny musik, nya artister och spännande affärsutveckling.
Mia Forsgren lämnar Forsgren & Fors efter drygt tre år. Hon har tidigare bl.a varit vd för Ogilvy Destination och medie- och kommunikationskonsult i flera uppdrag, bl.a åt Sony Music.
– Musikbranschen är en otroligt spännande bransch och Universal Music ett fantastiskt företag, säger hon. Jag är glad att jag har fått det här förtroendet och jag hoppas kunna bidra med ett rätt tänk inför framtida utmaningar och vassare och effektivare kommunikationskoncept.
– Universal Music är ett starkt varumärke och det ska bli jättekul att få jobba med otroligt duktiga och passionerade personer.
Claes Olson