Det är i en kampanj för tv-avgiften som Radiotjänst ger alla chansen att bli popstjärna. Åtninstone alla som är utrustade med en dator och en webcam. Kampanjen I’m A Star går kort ut på att man via datorn får instruktioner av en videoregissör och sedan får sjunga mot en grund med Linda Sundblad som sångpartner. Låten är producerad av Fibes Oh! Fibes-duon Christian Olsson och Mathias Nilsson.
Proceduren är klar på 21 sekunder och strax därefter är musikvideon klar och färdig att delas på Twitter, Facebook och via mail. Låten går även att ladda ner som mp3. Primärmålgrupp för filmen är enligt Radiotjänst 20-35-åringar som är överrepresenterade på nätet.
Låten I’m A Star ”släpptes” förra veckan och har redan haft nästan 30 000 besökare på sajten www.blistjarna.nu.
– Det här överträffar alla våra förväntningar, säger Per Leander, kommunikationschef på Radiotjänst.
SVT:s Karin Hübinette och radioprofilen Kaj ”Tracks” Kindvall är två av de som medverkar i kampanjen och vars alster man kan kolla in på sajten.
Lars Nylin