6 september 2010

Gain / Sony Music kontrakterar Mustasch

Gain / Sony Music har kontrakterat det svenska hårdrockbandet Mustasch. Avtalet omfattar de nordiska länderna. Nästa år firar bandet sitt tioårsjubileum med ett album innehållande nyinspelningar av några av bandets populäraste låtar.

Bandets båda senaste Tobias Lindell-producerade album Latest version of the truth (2007) och Mustasch (2009) har belönats med grammisar.

– Mustasch är i dag ett av Sveriges absolut största och bästa hårdrocksband. Detta är en värvning i Zlatan-klass och vi är grymt nöjda över att dom valde oss! kommenterar Markus Tagaris för Gain/Sony Music.

– Detta känns helt rätt! Gains ”know how” med Sonys muskler. Nu har vi kvalat in till VM i hårdrock! säger Mustaschs sångare och gitarrist Ralf Gyllenhammar.

Just nu kan bandets låt Double Nature höras i en reklamfilm för världslanseringen av Volvos nya V60-modellen. 8 oktober uppträder Mustasch i Globen i samband med NHL-premiären mellan San Jose Sharks och Columbus Blue Jackets. Evenemanget direktsänds i TV över hela världen och når över 100 miljoner tittare. I samband med att radiostationen Bandit Rock inviger nio nya sändningsorter spelar Mustasch på Katalin i Uppsala den 15 oktober.

Bandets ännu så länge obetitade jubileumsalbum – även det producerat i samarbete med Tobias Lindell – släpps i början på 2011.

Claes Olson

Länkar
www.mustasch.net
www.myspace.com/mustasch
www.youtube.com/MustaschSweden