Den första konferensdagen har arbetsdevisen ?Ny teknik – nya vägar – nya möjligheter”. På agendan står ny teknik samt bättre, kommande teknik. Hur ser konsumentens förväntningar ut och hur ska man marknadsföra sig när folk förväntar sig att det alltid väntar något nytt och bättre runt hörnet?
Den andra konferensdagen har t.s.v. rubriken ”Entreprenörskapet vs. förutsättningar & förändringar i musikbranschen". Seminariet kommer bl.a att diskutera frågeställningar som: Vad händer och hur vidareutvecklar man en bransch som "förändrats över en natt"? Vad finns det för möjligheter och hinder? Finns det lösningar och vilka är dom i så fall? Att tänka utanför lådan.”
Vid sidan av konferensprogrammet erbjuder Trigger Creative Conference 2010 även möjligheten att få en gratis konsultation med Tess Taylor från NARIP (National Association of Record Industry Professionals), som kommer att erbjuda fyra privata möten på tjugo minuter.
– I would be happy to do individual mentoring sessions for delegates during my stay, hälsar den hyllade amerikanska konsulten. This has proven to be extremely popular wherever I have done it. The one-on-one may be the most valuable thing of all for many people who want to get their music out there, esp. in America, but aren't quite sure where to begin. Even if they have a plan, my perspective almost inevitably adds value.
Claes Olson