Warner Music Sweden har anställt Niklas Twetman som bolagets nya Marketing Director. Twetman kommer att rapportera till Jonas Siljemark, chef för Warner Music Nordics.
Niklas Twetman kommer från Universal Music Group där han haft titeln Director of Commercial Affairs baserad i London. Han var operativ när Universal etablerade bolagets distributionsplattform Spinnup.
”Det är fantastiskt att få den här möjligheten att arbeta med Jonas och hans team, som har fått ett lysande rykte för sin artistutveckling. Sverige ledde streamingrevolutionen och förblir i frontlinjen i vår föränderliga affärsverksamhet. Detta är en ojämförbar chans att utveckla nyskapande kampanjer som skriver om reglerna för hur man knyter samman artister och fans” säger Niklas Twetman.
Jonas Siljemark fortsätter:
”Niklas kommer till hos med ett fantastiskt track record och en internationell utblick. Han har en entreprenörsanda som kommer att passa utmärkt i vårt team och delar vår artistorienterade inställning. Vi är jätteglada att han kommit till oss och kan inte vänta på att utnyttja hans talanger med våra artister.”
Twetman började på Universal Music 2010, inledningsvis på bolagets Stockholmskontor, där han med framgång drev flera partnerprojekt, inklusive den globala och prisbelönta X You-kampanjen med Avicii. En flytt till bolagets Londonkontor följde 2013, han arbetade där med kommersiella utvecklingsprojekt, inklusive starten och driften av Spinnup.
Niklas Twetman utbildades vid Handelshögskolan i Stockholm, där han tog en examen i programmet Economics and business.
Lars Nylin